(Video)TERKINI: 18000 Kanak-Kanak Syria Diculik Dan Dirompak Organ Dalaman Mereka Kemudian Dijual!



(Video)TERKINI: 18000 Kanak-Kanak Syria Diculik Dan Dirompak Organ Dalaman Mereka Kemudian Dijual!

Ketua pengarah Office Hossein Noufel Koroner Syria membongkar bahawa organ badan ribuan orang awam Syria telah dijual dalam pasaran gelap antarabangsa atas enam tahun lepas.
"Kami mempunyai maklumat tepat yang lebih daripada 25,000 pembedahan telah dikendalikan dalam kem pelarian negara jiran dan dalam kawasan kawalan pengganas di Syria sejak 2011 untuk mengeluarkan organ badan 18,000 orang orang Syria dan menjual mereka dalam pasaran gelap antarabangsa," Dr. Noufel berkata.




Dia menunjukkan kepada harga tinggi organ-organ badan manusia dalam pasaran gelap , dan berkata,
"Satu ginjal dijual $10,000 di Turki manakala buah pinggang sama dijual untuk $1,000 di Iraq, tetapi di Lubnan dan Syria harga setiap buah pinggang ialah $3,000."

Dr. Noufel mengatakan organ-organ badan manusia lain seperti limpa dan kornea juga dijual dalam pasaran gelap.

Berdasarkan laporan terbaru, anak yang telah diselamatkan dari kem Abdullah Muhammad al-Muhaysini, seorang paderi disambungkan al Qaeda kanan dan pemimpin agama kumpulan pengganas Jeish al-Fatah, kini diancam dengan bahaya pengedaran organ badan mereka oleh pengganas.

Sumber tempatan di Idlib wilayah memberitahu akhbar al-Akhbar yang semasa dua minggu lepas, 15 orang telah diculik dari daerah lain, kebanyakannya anak.

Juga , aktivis-aktivis media sosial telah melepaskan berpuluh daripada mesej dan memberi amaran kepada penduduk-penduduk Idlib kemungkinan penculikan anak dan pengedaran organ badan mereka mereka oleh kumpulan pengganas, mengatakan bahawa kebanyakan daripada kanak-kanak yang diculik telah dipindahkan ke Turki.

Kumpulan pengganas ISIL menggunakan perampasan organ sebagai satu caramembiayai operasinya dan menyelamatkan nyawa ahli-ahli cedera, laporan mediakata pada Selasa.

Yang Sepanyol itu setiap hari El Mondo melaporkan bahawa menghadapi ahli-ahli bilangan tercedera yang bertambah dalam tentera Syria dan serangan kuasa-kuasapopular, ISIL menggunakan organ badan tawanan-tawanannya bagi pemindahan.

Berdasarkan laporan, ISIL juga memaksa banduan di Mosul memenjarakan kepada derma darah dan menangguhkan pelaksanaan mereka dihukum mati untuk menggunakan darah mereka sebanyak mungkin.

ISIL melakukan bukan sekadar guna organ badan tawanan dan banduannya bagi pemindahan kepada ahli-ahlinya tetapi ia menjual mereka kepada negara lainsebagai satu perniagaan yang menguntungkan, ia menambah.

Sumber-sumber perubatan memberitahu El Mondo yang kakitangan dalam satu daripada hospital di Mosul telah lihat mayat sekurang-kurangnya 183 orang yangorgan telah diambil daripada mayat mereka.

Berdasarkan laporan, ISIL telah menubuhkan satu pasukan perubatan di Mosul diketuai oleh seorang doktor Jerman yang mengeksport organ badan ke Syria dan rantau Kurdistan Iraq bagi pemindahan kepada ahli-ahlinya atau menjual.

Duta Iraq kepada Bangsa-bangsa Bersatu Mohamed Alhakim telah membuat pendedahan sama tahun lepas, mengatakan bahawa ISIL ialah organ manusia pengedaran dan telah dijatuhi hukuman kepada beberapa orang doktor kerana gagal untuk bersama dengan program.

Sources: https://syrianfreepress.wordpress.com/2016/04/20/daesh-organ-traffick/

http://shoebat.com/2014/12/24/isis-takes-christian-children-alive-tear-open-bodies-pull-organs-bring-saudi-arabia-turkey/

http://aranews.net/2015/04/organ-trafficking-emerges-in-syrias-damascus