(Video)Kota Indah Venice, Itali Milik ISLAM!!!



(Video)Kota Indah Venice, Itali Milik ISLAM!!! 



=========================================================================

Menurut satu hadith riwayat Muslim, terdapat satu kota di Eropah yg akan jatuh ke tangan Islam di akhri zaman kelak. Hadithnya ialah;




"Apakah kamu pernah mendengar sebuah kota yg terletak di sebahagian darat dan sebahagiannya di laut? Mereka (para sahabat) menjawab: Pernah wahai Rasulullah, baginda SAW bersabda: "Tidak berlaku hari kiamat sehingga ia diserang oleh 70,000 orang Bani Ishaq (Eropah), maka ketika mereka sampai di sana, mereka pun memasukinya, mereka tidaklah berperang dgn senjata dan tidak melepaskan satu panah pun..."

"Mereka hanya berkata "Laailaha illallah wallahu akbar" maka jatuhlah salah tu bahagian kota itu. Berkata thaur (perawi hadith): Saya tidak tahu kecuali hal ini hanya dikatakan oleh pasukan yg berada di laut."

"Kemudian mereka berkata kedua kalinya: "Laa ilaha illallah wallahu akbar" maka jatuh pula sebahagian yang lain (darat) kemudian mereka berkata lagi "Laailaha illallahu wallahu akbar", maka terbukalah (semua bahagian kota itu) lalu mereka memasukinya."

"Dan ketika merka sedang membahagi-bahagikan harta rampasan perang, tiba-tiba datanglah seseorang berteriak; "Sesungguhnya Dajjal telah keluar", kemudian mereka meninggalkan segala sesuatu dan kembali."

(Kitabul Fitan wa Asyrat as-Sa'ah)

Video: