Anak Ini KETAGIH Baca Quran. Kaedah UNIK Mak Dia Buat Ni Bakal Buat Ramai Kata WOW!!!


Anak Ini KETAGIH Baca Quran. Kaedah UNIK Mak Dia Buat Ni Bakal Buat Ramai Kata WOW!!!


Ibu mana tak “cair” bila anak 7 tahun bagitau, “mak, mak adik xleh stop baca Quran ni, dah ketagihhh” .. Akhirnya selepas didesak ramai, ibu tersebut berkongsi 5 tips yg buatkan anak dia suka sgt baca dan hafaz quran. Subhanallah. Cepat2 BACA dan KONGSI tips ni ye. Semoga bermanfaat….



Walaupun zaman teknologi semakin canggih, masih ramai ibu yang berkesedaran untuk memupuk pendidikan Al-Quran sedari awal. Tidak dinafikan, ianya adalah asas yang pen#ting dalam pembentukan sahsiah anak-anak. Perkongsian penuh inspirasi kali ini adalah daripada FB Puan Siti Aminah Sulaiman yang menceritakan pengalam#annya sendiri mempraktikkan cara hafal Quran kepada anak di samping menanamkan cinta terhadap ayat-ayat suci tersebut.

Sehingga kini, anak lelaki beliau, Muizzudin, yang baru berusia 7 tahun, telahpun menghafal lebih 6 juzu’ Al-Quran. Mari kita soro#ti tips yang dilakukan oleh ibu ini dan cara hafal Qu#ran yang sekaligus membuatkan hati anaknya ‘melekat’ padanya.

Mudah-mudahan, kisah ini dapat me#njadi semangat dan pengajaran buat ibu ayah yang ingin mencari cara hafal Quran yang terbaik untuk anak masing-masing.